Хүний сүнсийг төрөл бүрийн шашин, соёлд хэрхэн дүрсэлдэг вэ?

Хүн бүр магадгүй биеийнхээ гадна талд, эсвэл эсрэгээрээ, гүнзгий гүнзгий хэсэгт төрөхөөс өмнө оршин байсан хязгааргүй, онцгой "Би" байдаг бөгөөд үхлийн дараа ч энэ нь хаашаа ч явахгүй гэдгийг мэдэрдэг байх. Мөрөөдлөөр дүүрсэн эдгээр бүдэг бадаг санаанууд, мэдрэмжүүд нь орчин үеийн хүний ​​бүрэн арилгахгүй байгаа янз бүрийн шинж тэмдэг, зан заншил, мухар сүсэгт илэрхийлэгддэг. Шинжлэх ухаан нь сүнсний оршин тогтнолыг хүлээн зөвшөөрдөггүй ч гэсэн хүн төрөлхтний шилдэг оюун санаа энэхүү үзэл баримтлал, түүний хөгжлийн түүхийг судлах ажилд үнэтэй хувь нэмэр оруулсаар ирсэн юм.

Хүний сүнсийг төрөл бүрийн шашин, соёлд хэрхэн дүрсэлдэг вэ?

1 Сүнсний тухай ойлголт

Сүнс гэж юу вэ, хэрхэн яаж үүсч хөгжиж байгааг өөр өөр соёлд янз бүрээр тайлбарладаг. Гэхдээ эдгээр үзэл бодолд нийтлэг зүйл олон байдаг байна. Энэ нь Алс Хойд ард түмнүүдийн дунд, эсвэл фараонуудын эрин эхлэхээс өмнө Египетэд эсвэл эртний Славянуудын дунд үүссэн эсэхээс үл хамааран байдаг. Сүнсийг үргэлж хүний ​​бие махбодьтой холбоотой боловч биеэс салан оршиж ч чаддаг зүйл гэж үздэг байна. Сүнсний тухай ойлголтын үндэс нь ан амьтан, тэр ч байтугай ургамлыг энэхүү нууцлаг бодисоор заяасан хамгийн эртний итгэл үнэмшилээс үүдэлтэй юм.

Сүнсний тухай ойлголт

Хүний "Би" үхэх үед амьсгал алга болохтой зэрэгцэн алга болдог тул олон соёл иргэншилд сүнсний тухай ойлголт амьсгалтай салшгүй холбоотой байдаг. ОХУ-ын "сүнс" гэдэг үг нь Хуучин Славян хэлний "doush" -ээс гаралтай бөгөөд энэ нь эргээд Proto-Indo-European dhwes буюу "үлээх, амьсгалах, сүнслэх" гэсэн утгатай үг юм.
Нэмж дурдахад эртний хүмүүс зүүдэндээ энэ "Би" нь хүний ​​биеэс тусдаа, өөрийн амьдралаар амьдардаг гэсэн нь эргээд сүнс бие даасан байдлаар оршин тогтнох чадвартай, өөр өөр ертөнцөөр дамжин хөдөлж чаддаг гэсэн итгэл үнэмшлийг бий болгосон гэж эртний хүмүүс гүн ухаандаа үзэж байжээ. - жишээлбэл, амьд ертөнцөөс нас барагсдын ертөнц хүртэл.

Тухайн хүнээс тусдаа тодорхой сүнслэг оршихуйг үгүйсгэх эртний соёлыг олоход хэцүү байдаг. 

2 Сүнсийг хэрхэн төсөөлж, түүнийг юу гэж нэрлэдэг байв

Сэтгэлийн тухай энгийн философи нь аль ч шашинд гарч байгаагүй байх. Гэхдээ хамгийн төвөгтэй, өргөн хүрээтэй ойлголтуудын нэгийг эртний Египетийн соёл иргэншил соёлд өгсөн байдаг. Мэдээжийн хэрэг, эртний Египетийн олон зуун жилийн түүхийн туршид сүнсний тухай ойлголт өөрчлөгдсөн боловч хүн болон амьтдыг оршуулах зашнил нь сүнсэнд итгэх итгэлтэй нь салшгүй холбоотой байсаар ирсан юм. 

Сүнсийг хэрхэн төсөөлж, түүнийг юу гэж нэрлэдэг байв

Харамсалтай нь Египетийн олон булш аль хэдийн тоногдон эрдэмтдийн гарт орсон боловч харьцангуй бүрэн бүтэн байдлаар хадгалагдан үлдсэн, тухайлбал 1922 онд олдсон Тутанхамон булш нь янз бүрийн дүр төрхөөр сүнсний аялал, адал явдлын талаар маш их мэдээлэл өгдөг. Эртний египетчүүдийн үзэл бодлоос харахад нас барсны дараа хүний ​​хувийн шинж чанарыг харуулсан "сүнс" нэлээд олон байсан.
Тэдгээрийн нэг бол "Ка" бөгөөд энэ нь хүн нас барсны дараа булшин дахь баримлын дүр төрхөөр амьдарч, дотор нь үлдээсэн тахилаар хооллодог төрөл зүйл юм. Ка булшны дотоод ханан дээр дүрслэгдсэн хуурамч (зурсан) хаалгаар хэрхэн яаж гарахыг "мэддэг". Бурханаас өршөөл, тусламж гуйсан хүмүүс Ка-д хандаж, уриалга гаргадаг байжээ.

Үүнтэй ижил төстэй өөр нэг зүйлийг "Ба" гэж нэрлэдэг байв. Тэрээр эрэгтэй хүний ​​толгойтой шувууны дүрийг бүтээсэн бөгөөд түүний эзний мэдрэмж, сэтгэл хөдлөл, түүний мөс чанараас бүрдсэн байв. Нас барсныхаа дараа Ба биеэсээ салж, дэлхийн өнцөг булан бүрт аялж, ариун амьтдад амьдрах боломжтой болдог ажээ. Ба-гийн дүрсийг янз бүрийн мөргөлийн объект, сахиус дээр харж болно.
Хүнийг зандшуулсны дараа үлдэгдлийг "Сах" гэж нэрлэдэг байсан бөгөөд оршуулгын ёслолын үеэр биеэс үлдсэн хүний ​​сүнсний биелэл гэж үздэг байв. Сах гарч ирэхийн тулд хүний дүр төрхийг аль болох урт хугацаанд хадгалах шаардлагатай байв. 

Эдгээр болон бусад олон төрлийн сүнсний хувилгаан дүрүүдийн дотроос "Шуит"-ийг ялгаж салгаж болно. Энэ нь "сүүдэр" бөгөөд тусдаа оршин тогтнох боломжтой юм. Тэрээр хүний ​​сүнсний бусад хэлбэрийн нэгэн адил оршуулгын ёслолыг шаарддаг байсан тул Египетийн булш, булшийг хоол хүнснээс эхлээд үнэт эдлэл хүртэл дүүргэдэг уламжлалтай холбоотой юм.
Сүнс ба түүний аяллын талаарх энэхүү итгэл үнэмшлийн нарийн төвөгтэй тогтолцооноос хүн төрөлхтний соёл эртний агуу мэргэдийн бүтээлд гарч ирсэн бөгөөд тэдгээр нь ойролцоогоор ижил сэтгэдэг байсан бөгөөд зарим талаар египетчүүдийн сүнсний талаарх санаа бодлыг боловсруулдаг байв. "Шинжлэх ухааны өвөг дээдэс" Платон, Аристотель нар энэ сэдвээр маш их зүйлийг хэлж, сэтгэлийн үзэгдлийг арай өөрөөр авч үзэж байсан боловч дээр дурдагдсан зүйлүүдэд ижил ач холбогдол өгдөг байжээ.

Эдгээр бодлоос хожим үүссэн христийн соёл иргэншил бий болсон юм. Хүний сэтгэлийн үүссэн мөчийг тайлбарлах гурван боломжит хандлага үргэлж байсаар ирсэн. Эхнийх нь сүнс нь хүн төрөхөөс өмнө оршин тогтнодог гэж үздэг бөгөөд энэ үзэл бодлыг Платон дагаж мөрддөг байв.
Христийн шашин ба бусад шашны үндэс суурь болсон хоёр дахь үзэл нь Бурхан сүнсийг хоосноос бүтээдэг гэж үздэг. Гурав дахь хувилбарын дагуу, бие махбодын бүрхүүлд хувилахаас өмнө сүнс нь нийтлэг зүйлийн нэг хэсэг байдаг гэсэн үзэл юм. Дашрамд хэлэхэд, теологичид ч гэсэн сүнсний үзэгдлийг өөр өөр өнцгөөс тайлбарлахыг оролдож байсан байна.

Христэд итгэгчид хүний ​​сүнсэд дэлхий дээр нэг амьдрал, Бурхны шүүлтийн дараа мөнхийн амьдрал эсвэл мөнхийн шийтгэл өгөгдсөн байдаг гэж үздэг. Үүний зэрэгцээ, олон тооны шашин нь сүнсний хойд дүр дээр өөрсдийн үзэл бодлоо суурилуулдаг ажээ.

3 Хойд дүр, эсвэл сүнсийг шилжүүлэх

Энэ бол Хинду шашны гол цөм юм. Атман бол бүх амьтанд түгээмэл байдаг мөнхийн сүнслэг мөн чанар бөгөөд жива нь "амьд" гэсэн үгтэй нэг үндэстэй байх нь тусдаа сүнс бөгөөд үхэшгүй зүйл  гэсэн утгатай юм. Нэг биений үхлийн дараа сүнс шинэ биед шилжиж, түүний дотор оршсоор байна. Хойд дүрийн үйл явц хязгааргүй үргэлжлэх боломжтой.
Буддын шашин ерөнхийдөө үхэшгүй мөнхийн сүнс оршин тогтнодог гэдгийг үгүйсгэдэг боловч дагалдагчдадаа энэ асуудлаар ямар ч үзэл бодлыг баримтлах, сүнс дахин төрөхөд итгэх эсвэл түүнд итгэхгүй байх боломжийг үлдээдэг. 

Хойд дүр, эсвэл сүнсийг шилжүүлэх

Хиндуизм бол сүнсний хойд дүрийг ярьдаг цорын ганц шашин биш юм. Синто ба Даосизмыг баримталдаг хүмүүс дахин төрөх гэдэгт итгэдэг. Түүнээс гадна, Христэд итгэгчид хойд дүрийн тухай, ярьдаг байжээ.
Шинэ эриний эхний зууны үед хойд дүрийг еврей шашны онолчид дэвшүүлж, гилгулийн сургаал, хүнээс амьтан, ургамал, тэр ч байтугай амьгүй бодис руу шилжих тухай сургаал иймэрхүү байдлаар үүссэн юм. Олон зохиогчид Орчлон ертөнц дэх бүх зүйл байнгын өөрчлөлт, метаморфоз, түүний дотор тэнгэр элчүүд, Бурхан өөрөө өөрчлөгдөж байдаг гэсэн үзэл бодлыг дэвшүүлсэн байна.

Славян өвөг дээдэс дахин төрөх гинжин хэлхээнд итгэдэг байсан тул нас барагсдын эсвэл нялх хүүхэд төрөхтэй холбоотой бүх зан үйлд онцгой анхаарал тавьдаг байв. Сүнс нь мал, зэрлэг ан амьтад руу орж болох бөгөөд заримдаа дэлхийг орхиж, Бурхан руу явж ч болох юм.
Та өөрийгөө аль ч соёлд хамааруулсан бай хүн төрөхтний оюун бодлын оршихуйн талаар сургааль аль ч номлол, шашинд байх болно. Эдгээр бүх итгэл үнэмшил нь орчин үеийн амьдралыг, орчин үеийн урлагийг баялаг болгодог. Хүний сүнс, түүний тэнүүчлэл, дахин төрөлт сэдвийг хөндөөгүй бол уран зохиол, хөгжим, театр, кино театр ямар байх вэ? "Доппелгангер" гэсэн нэр томъёо уран зохиолд хүртэл гарч ирсэн бөгөөд энэ бол дүрийн давхар чанар, харанхуй тал юм.

Шинэ мянганы хүмүүс эдгээр хуучин бөгөөд нэлээд хоцрогдсон үзэл бодлоо орхиход бэлэн байгаа болов уу?

Эх сурвалж: kulturologia

Сурталчилгаа (15)
Хаах

Сэтгэгдэл

АНХААРУУЛГА: Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд caak.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. Манай сайт ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул Та сэтгэгдэл бичихдээ бусдын эрх ашгийг хүндэтгэн үзнэ үү.
0/1000
  • ×
    Хариулах ({[{ cmmnt.children.length }]})
    0/1000
    • {[{ childComment.username }]} {[{ childComment.ip_address }]} ×
      {[{ childComment.text }]}
      {[{ childComment.dislike_count }]}
    • Бусад сэтгэгдэл ()
  • Бусад сэтгэгдэл ()